PROGRAM FREDRIANA EBOOK
10.00 PLN
Dostępny w sklepie
Produkty, które chcesz kupić później, możesz dodać do zakładki ULUBIONE

Więcej informacji

Program do wieczoru baletu Fredriana (premiera: 6/04/2019)

W programie:

  • Marcin Gmys – Wyciągnąć i zapomnieć. Światu przedstawić
  • Sławomir Pietras – Skąd się wzięła „Przypowieść sarmacka”
  • Tutaj jestem Drzewieckim – wywiad Aleksandry Piętki z Emilem Wesołowskim
  • W mężu i żonie jest mnóstwo tematów – wywiad Aleksandry Piętki z Anną Hop
  • streszczenie baletu
  • biogramy realizatorów
  • książeczka – skład zespołu Polskiego Baletu Narodowego
  • zdjęcia Ewy Krasuckiej

Aleksandra Piętka: To będzie „przypowieść sarmacka” Drzewieckiego czy po części także Wesołowskiego?

Emil Wesołowski: Tak naprawdę tutaj ja też jestem Drzewieckim. W pewnym sensie bywałem nim zresztą już wcześniej. Podczas mojej pierwszej własnej realizacji choreograficznej (baletu „Quattro movimenti” w Operze Wrocławskiej), kiedy po wszystkim próbach wyszedłem na premierową widownię usiadłem i spojrzałem na ten balet z dystansu, stwierdziłem z przerażeniem, że to był praca bardzo bliska estetyce Drzewieckiego – to samo myślenie, ten sam ruch. Trzynaście lat pracy z Conradem nie pozostało bez śladu. I długo potem pozbywałem się jego języka choreograficznego, żeby nie być epigonem i zacząć realizować spektakle własnym językiem. Tak jest zawsze, nie tylko chyba w balecie. Czasem wystarczy pięć lat, aby przesiąknąć stylem swojego mistrza, a ja pracowałem z Drzewieckim prawie trzy razy tyle, więc kawał życia.

(…)

Aleksandra Piętka: Pamiętając twój spektakl „Pupa” z 2015 roku, mam wrażenie, że wciąż żywe są u ciebie Gombrowiczowskie motywy człowiek zmuszonego do przywdziewania społecznej maski, za którą skrywa swoją prawdziwą osobowość. To jest główny temat twojego baletu? O czym dla ciebie jest „Mąż i żona”?

Anna Hop: Gombrowicz mówi o sprawach uniwersalnych. Nie można uciec od Gombrowicza. W „Mężu i żonie” Fredry jest mnóstwo tematów, dlatego jest tak wdzięcznym materiałem do pracy. W zależności od tego, przez pryzmat której postaci patrzymy na tę komedię, opowiada ona  czym innym. Przypomina mi trochę brazylijską telenowelę: są cztery osoby prawie każda z każdą wchodzi w dziwne interakcje, kocha się i zdradza, akcja coraz bardziej się komplikuje, aż w finale wszystko eksploduje. To samo życie, które potrafi być bardziej zagmatwane niż serial.

(fragmenty wywiadów Aleksandry Piętki z Emilem Wesołowskim i Anną Hop)

 

Zakupiony towar nie podlega zwrotowi.

Polecamy

5000 WIECZORÓW W OPERZE
69.00 PLN
DYRYGOWANIE - SPRAWA ŻYCIA I ŚMIERCI. Antoni Wit w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
55.00 PLN
NAPÓJ MIŁOSNY - miód z pasieki Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
28.00 PLN
NIEZNISZCZALNY. BOHDAN PNIEWSKI: architekt salonu i władzy
49.00 PLN
VANNA VINCI, MARIA CALLAS TO JA
70.00 PLN